1 Eylül 2015 Salı

DONUT




       Dün yaptığım donutlar çok güzel oldu yapılışı biraz zahmetli ama yemesi çok keyifliydi yağda kızardığı halde çokta hafif olmuş.

       Tarifi yeturla lezzet karelerinden aldım ama biraz değiştirdim ben mayalı yaptım ordaki tarif kabartma tozuylaydı.

       Malzemeler :  1 türk kahvesi fincanı ılık süt
                              1 türk kahvesi fincanı yoğurt
                              1 türk kahvesi fincanı şeker
                              1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
                              1 yumurta
                              1 tatlı kaşığı kurumaya
                              un
   Yumuşak bir hamur yapıp mayalanmasını bekleyin 30-40 dakika kadar.Hamuru yarım santimden biraz daha kalın açın ve yuvarlak bir kalıpla kesin ,ortasınıda şişe kapağı ile çıkarın ve yarım saat mayalandırın ve çok kızgın olmayan yağda çevirerek kızartın hamur çok çabuk kızarıp yanacak gibi oluyor dikkat edin.

     Kuvertür çikolatanın içerisine 1 yemek kaşığı şokella koyup mikrodalgada çikolatayı erittim ve donutları batırdım ve üzerini süsledim.
  

Hiç yorum yok: